torsdag 11 april 2013

Att rädda en planet

En annan dag, för länge sen fyndade jag en jordglob, söndrig och smutsig - satt den i högen med elektronikavfall. Där har den då legat vecka efter vecka i väntan på sitt öde. Tills jag förra helgen räddade den. Smuts går att tvätta, söndrigt går att reparera.
Jag limmade och tejpade enligt bästa förmåga, men som med vår egna planet var det väl nog för sent att rädda den helt. Jordgloben var en elektroniks variant (har då aldrig förstått mig på det) men eftersom  inget hände när man stoppade den i väggen kunde jag jubla och klippa av sladden! - Major Earth Hour kan man säga.
Jag visste sen inte riktigt om man kan inreda med en jordglob, men det gjord nog under när man fick ihop lappat planeten och sladden bort. Där står den nu, ganska ståtligt.

2 kommentarer:

  1. Fin, ha varit på jakt efter en jordglob ett tag jag men de man hittar i affärerna är så onödigt dyra o på alla loppisar lika så eller så letar ja bara på fel ställen? Så ett riktigt kul fynd :D och snygg är den ju oxå!

    SvaraRadera
  2. Jaadu Cecci, jag har också suckat över prislappen de gånger jag har sett nån på loppis. Men jag kan inte hjälpa dig så mycket mer i letandet än genom ett tips, köp ett hus med tillhörande uthus fyllt med diverse skrot, så kanske du möjligen hittar en jordglob där. kanske.

    Det blev nog så snyggt med den där på pallen, sådär så man riktigt måst gå se på den ibland när den står där :)

    SvaraRadera