måndag 18 februari 2013

en kofta ska få nytt liv

ibland startar jag upp syprojekt, en syhörna dök ju upp här för någon tid sen, men just nu finns det ju så mycket annat spännande här i livet så det blir lätt pauser i syprojekten. men pauser kan vara bra. på bilden här nere ser ni originalet av koftan, tanken var att ändra om den lite till en kortare modell. långa koftor ser sällan bra ut på mig. Ni förstår det finns knappt nå ben mera där var koftan slutar. Det kan man ju inte se från bilden, då det inte överhuvudtaget syns nå ben alls där.

Nu har koftan hängt i vårt vardagsrum en vecka, uppnålad till dess kommande form. och jag är fortfarande väldigt nöjd med min plan. Så nu vågar jag säkert ta till saxen och symaskinen.

men nog ser ju koftan rätt så mysig ut på bilden också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar