fredag 17 augusti 2012

jag ska slipa hela världen lilla mamma

ja just så känns det, har slipat mina två nyaste de flesta kvällar denna vecka. Har lärt mig använda hörselskydd och införskaffat andningsfilter, filtrens ligger dock på min lilla pall i lägenheten. Så de lär inte bli använda denna helg heller. Välkommen du torra, dammiga och hostiga hals!

På önskelistan just nu finns det en slipmaskin, modell mindre, en sån som man slipper riktigt fint o slipa i hörnen med. och en dammsugare. Inte vilken som helst utan en mera industriell sådan. Då kunde jag fixa ett möbelrenoverings rum i uthuset, där kunde jag slipa vid dåligt väder. Dammsuga bort slipdammet och måla och fixa i samma utrymme. okej okej nu drömmer jag. Nu gör jag allting utomhus, under bar himmel, vilket sätter lite krav på väderleken. Om jag hade detta utrymme kunde jag ju skippa möbelrenoverings kursen och istället fixa  möblerna där.

På tal om möbelrenoveringskursen, den passar nog inte för mig. Den "tvingar" mig att renovera möbler på onsdag kväll mellan 17 och 21. men själv är man kanske otroligt motiverad en tisdags eftermiddag eller en lördagsmorgon. men si nej då ska inga möbler renoveras. utan onsdag kväll. varje onsdagskväll- oberoende hur lite motivation man har just den dagen... Ja just därför fortsätter jag drömma om den där dammsugaren och alla de möjligheter den skulle ge mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar