lördag 18 februari 2012

om att vara tom på inspiration

känner mig inte det minsta kreativ, jag läser bloggar, gräver i mina skåp och lådor,läser böcker och tidningar, ser på inredningsprogram och fula hem. men ingen inspiration börjar gro. och jag tror att jag har hittat orsaken, stress! Jag sitter hemma och skriver om dagarna, vissa dagar skriver jag mera, andra dagar skriver jag inget alls utan bara går omkring och tänker. tänker på texten som ska produceras, tänker på inspirationen till att pyssla, som inte finns, tänker på var man skall bo, vad man skall jobba med och vad framtiden kommer att föra med sig. kanske det inte är konstigt att inte hjärnan kan slappna av och inspireras av kreativa idéer. 

om jag skulle tänka mindre kanske jag skulle kunna producera mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar