tisdag 6 september 2011

Tur i loppisshoppandet.

Söndagens otur vände sig till tur, hade fått för mig att klädbutiken skulle öppna kl 11 och cyklade in till stan för att 11.02 inse att butiken öppnar först om 58 minuter. Hade skrivit en lista (= en svart och en vit polo, en kofta att krypa in i om höstkvällarna, tunika och byxor inom parentes) på några plagg som jag behövde och som jag visste att jag skulle hitta i denna om 58 minuter öppnande butiken... cyklar man hem eller finns det nåt ställe i stan var man kan fördriva tiden?

Tänkte att jag kunde ströva omkring på Eva och Adam medan jag väntade..., men efter en timme och tio minuter på Loppis hade jag inget behov av kläddaffärer längre, och inte på en tid framöver. Hittade nämligen följande fynd på loppiset. 

- en vit polo
- en svart polo
- en svart tunika
- en aprikosfärgad tunika
- en vit o. blå randig tröja
- svarta jeans
- en PERFEKT kofta
- grå tygskor
- en fladdrig topp
- en klänning

o när hittat såhär mycket för en billig peng, då är man lycklig i flera dar, tror jag. om nu kläder är det som gör en lycklig...

1 kommentar: