måndag 4 april 2011

min tyglåda behöver påfyllning

Det är härligt att jobba. Jobbar gör man på jobbet, inget kommer med hem. Man har tid att göra precis vad man vill, inga essäer att skriva, inga böcker som bör läsas. och då har jag bara jobbat en dag.

Så idag när jag kom hem från efter min första dag på det nya jobbet, satte jag mig vid symaskinen, det är säkert några veckor sen senast.


Fick en ny tygväska av för några veckor sedan, som jag tänkte jag kunde förstärka från början så att den inte nöts sönder så snabbt (: en gammal gardin från 70-talet fungerade perfekt med tygväskans färger.


Om man vill kan man nu också vända på väskan, och använda den "avigt"

Skulle gärna vilja göra likadant med min mumin väska, men måste först hitta gult tyg att fodra den med.

Har också blivit förtjust i akrylfärger på sistone, tyvärr är tuberna ganska små, och inte ens mina så nå väldigt stora ommålnings projekt har det ännu inte blivit...

2 kommentarer:

  1. Låter som ett bra jobb! :) Kul att du trivs!

    SvaraRadera
  2. Det är ett bra jobb (: men igår kändes det lite konstigt att komma hem och märka att man bara kan vara, utan att behöva bekymra sig över nått oskrivet arbete!

    SvaraRadera