söndag 27 februari 2011

sömmerskan Benton

Dagar med Simba Benton!
Igår på kvällen fick jag besök, i form av en liten sött katt-dam, som ska bo hos oss i drygt en vecka. Eftersom jag var ensam hemma bestämde jag mig för att börja sy, det är mycket roligare om jag får överraska någon med det jag knåpat ihop. Gårdagens projekt blev att pimpa upp en av vardagsrumsgardinerna. alltså ett vitt lakan ;) Två av gardinerna är gråa med vita krumelurer på, den tredje tänkte jag skulle få vara vit med svarta bollar på. Så jag utgick från ett vitt lakan och ett par svarta byxor!





Benton tyckte det var ytters roligt att hjälpa mig när jag sydde, och jag måste väl erkänna att jag också njöt av hennes sällskap när jag sic-sackade kanterna på "bollarna" som skulle komma på gardinen.



 Nu är den nya gardinen i tvättmaskinen och Benton väntar på att vi ska börja sy någonting igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar